Klinikka
Verkkosivujen analyysi
Onko viestisi persoonallinen ja kiinnostava? Haluatko, että se ymmärretään ja erotut kilpailijoista?
Analysoimme kerrontaa
Klinikalla analysoidaan ja kehitetään niitä viestinnän sisältöjä ja ominaisuuksia, joilla sanomat välittyisivät aiempaa tehokkaammin – jotta ne herättäisivät haluttuja tunteita ja toimintaa.
Analyysi arvioi omaperäisyyttä ja innovatiivisuutta, mikä auttaa löytämään uusia ja rohkeita tapoja erottua markkinoilla. Raportit sisältävät konkreettisia suosituksia ja visuaalisia havainnollistuksia, jotka helpottavat muutosten toteuttamista käytännössä.
Selvitys brändinmukaisuudesta ja merkitysten ilmaisun selkeydestä varmistaa, että sivusto viestii johdonmukaisesti ja tehokkaasti yrityksen arvoja ja identiteettiä. Palvelu pohjautuu syvälliseen viestinnän ja kuvan tutkimuksen osaamiseen, mikä antaa asiantuntevan näkemyksen asiakkaan käyttöön.
Kehitetään asioita, joihin voit itse vaikuttaa
Verkkosivujen toiminnasta voidaan etsiä laajasti tietoa ja siihen on paljon hyviä työkaluja. Web-analytiikalla tiedon kerääminen on helppoa, mutta datan hyödyntäminen ja muuttaminen järkeviksi toimenpiteiksi on vaativampaa.
Usein ongelmat eivät ole luonteeltaan teknisiä vaan liittyvät kerrontaan. Miten sanoma on muotoiltu ja yllättävän usein sen ymmärrettävyys. Keskeisiä asioita voi jäädä kertomatta tai ne kerrotaan vaikeasti, strategisesti tärkeät asiat kuvataan väärässä järjestyksessä tai tyylitaju yksinkertaisesti pettää.
Lupaamme olla hyvin rehellisiä ja kertoa heti, jos sanomasi on mielestämme liian falskia, posketonta itsekehua, liian vaativaa, harhaanjohtavaa tai rönsyilevää. Saat yksityiskohtaisen arvion ja korjausehdotuksia. Meiltä löytyy myös ymmärrystä sille, että oikeita vastauksia on harvoin vain yksi.
Etsimme vastauksia
Klinikan metodi on esittää verkkosivuille kysymyksiä ja analysoida, miten ne niihin vastaavat. Ensin yleisellä tasolla, kuten alla olevat esimerkit ja sitten syventäviä. Analyysin laatua parantaa, jos käytettävissä on taustatietoja, kuten viestintästrategia ja graafinen ohjeisto.
Koherenssi
Tukevatko visuaaliset ja sanalliset elementit toisiaan ja luovatko ne samansuuntaisen ja ymmärrettävän viestin?
Design
Arvioidaan suunnittelun omaperäisyyttä ja innovatiivisuutta sekä sen käytettävyyttä ja visualisointeja.
Tuotteistus
Tuotteistamisen astetta voidaan mitata useilla parametreillä. Klinikka havainnoi, miten hyvin se näkyy verkkosivuilla.
Typografia
Tarkastellaan typografian ilmeikkyyttä, hyviä käytäntöjä, luettavuutta ja suhdetta brändin viestintään.
Hierarkia
Onko tärkeysjärjestys oikea? Järjestyvätkö sisällön ja elementtien keskinäiset suhteet riittävän selkeästi?
Katseen ohjaus
Analysoidaan, mihin käyttäjän huomio ohjataan. Miten, miksi ja missä järjestyksessä havainnot tapahtuvat.
Kieliasu
Analysoidaan kerronnan rakenteita, oikeakielisyyttä, sävyä ja tyyliä suhteessa kohdeyleisöön.
Vuorovaikutteisuus
Analysoidaan, kuinka tehokkaasti sivusto ohjaa käyttäjän toimintaa ja sitouttaa vuorovaikutukseen.
Ymmärrettävyys
Analysoidaan, kuinka selkeästi ja ymmärrettävästi merkitykset ja viestit välittyvät käyttäjälle.
Mitä klinikka ei ole
Tämä ei ole jatkuva palvelu, joka tuo sivustollenne joukon mittareita analysoimaan kävijäliikennettä ja toistaiseksi jatkuvan palvelun.
Vaikka konversioprosentti saattaa kasvaa ja kävijät viihtyisivät verkkosivuillanne pidempään, se on vain luonnollinen seuraus paremmasta kerronnasta. Klinikan analyysi auttaa tekemään asioita paremmin.
Tekninen analytiikka on myös hyödyllistä, jos siihen on aikaa ja resursseja. Aina niin ei ole, mutta klinikan analyysi on nopea ja tehokas tapa kehittää kerrontaa.
Hinnoittelu
Perusanalyysi
Sopii pienille ja yksinkertaisille sivustoille, joissa on rajattu määrä sisältöä.-
Käytännönläheinen sanallinen ja kuvallinen analyysi viestinnällisistä osa-alueista ja suositukset parannuksiin.
-
Toimitusmuoto: raportti, jossa ruutukappauksia, pääkohdat ja esimerkit.
-
Työmäärä: 1–2 päivää
Kehittynyt analyysi
Sopii keskikokoisille sivustoille, joissa on monipuolista sisältöä ja useita alisivuja.-
Syvällisempi analyysi, yksityiskohtaisemmat kehitysehdotukset ja visuaaliset havainnollistukset.
-
Toimitusmuoto: Laajempi raportti, jossa havainnollistuksia ja konkreettisia esimerkkejä.
-
Työmäärä: 3–4 päivää
Kattava analyysi
Laajoille sivustoille, joissa on useita sisältötyyppejä ja käyttäjäpolkuja.-
Kattava analyysi viestinnällisistä osa-alueista, visuaaliset havainnollistukset, yksityiskohtaiset toimenpide-ehdotukset ja kehityssuunnitelma.
-
Toimitusmuoto: Laaja raportti, sisältäen sekä tekstin että visuaalisen esityksen.
-
Työmäärä: 5– päivää
Kysy tarkka hinta
Ole hyvä ja liitä tarjouspyyntöön graafinen ohjeisto ja muut mahdolliset viestintää ohjaavat aineistot kuten viestintästrategia, jos mahdollista. Niitä käsitellään ehdottoman luottamuksellisesti. Sama koskee myös palautteita. Olemme sitoutuneet IT2018 mukaiseen myötävaikutusvelvollisuuteen.
Huom!
Liitetiedostot voi tarvittaessa lähettää myös alla olevaan sähköpostiosoitteeseen, jos ne ovat kookkaita tai poikkeuksellisessa formaatissa.