klinikka

Monitieteellinen sisältöanalyysi

Onko viestisi persoonallinen ja kiinnostava? Haluatko, että se ymmärretään ja erotut kilpailijoista? Klinikan  analytiikka tutkii verkkosivujen viestejä. 

Se toinen silmäpari

Selkeä metodimme auttaa ymmärtämään, mitä kerronnassa tapahtuu. Sen jälkeen voit itse päättää, riittääkö se ja mihin suuntaan haluat jatkaa. 

Annamme raportin, joka sisältää konkreettisia suosituksia ja visuaalisia havainnollistuksia, jotka helpottavat muutosten toteuttamista käytännössä.

Klinikalla analysoidaan ja kehitetään niitä ominaisuuksia, joilla sanomat välittyisivät hyvin – jotta ne herättäisivät haluttuja tunteita ja toimintaa. Esimerkiksi omaperäisyyttä ja innovatiivisuutta, mikä auttaa löytämään uusia ja rohkeita tapoja erottua, jäädä mieleen, sitouttaa ja viehättää.

Selvitys brändinmukaisuudesta ja merkitysten ilmaisun selkeydestä varmistaa, että sivusto viestii johdonmukaisesti ja tehokkaasti yrityksen arvoja ja identiteettiä. Palvelu pohjautuu syvälliseen viestinnän ja kuvan tutkimuksen osaamiseen, mikä antaa asiantuntevan näkemyksen asiakkaan käyttöön. 

90% aivoihimme varastoituneesta informaatiosta on visuaalista.

Etsimme vastauksia

Klinikan metodi on esittää verkkosivuille kysymyksiä ja analysoida, miten ne niihin vastaavat. Ensin yleisellä tasolla, kuten alla olevat esimerkit ja sitten syventäviä. Analyysin laatua parantaa, jos käytettävissä on taustatietoja, kuten viestintästrategia ja graafinen ohjeisto.

Kehitetään asioita, joihin voit itse vaikuttaa

Verkkosivujen toiminnasta voidaan etsiä laajasti tietoa ja siihen on paljon hyviä työkaluja. Web-analytiikalla tiedon kerääminen on helppoa, mutta datan hyödyntäminen ja muuttaminen järkeviksi toimenpiteiksi on vaativampaa.

Usein ongelmat eivät ole luonteeltaan teknisiä vaan liittyvät kerrontaan. Miten sanoma on muotoiltu ja yllättävän usein sen ymmärrettävyys. Keskeisiä asioita voi jäädä kertomatta tai ne kerrotaan vaikeasti, strategisesti tärkeät asiat kuvataan väärässä järjestyksessä tai tyylitaju yksinkertaisesti pettää.

Lupaamme olla hyvin rehellisiä ja kertoa heti, jos sanomasi on mielestämme liian falskia, posketonta itsekehua, liian vaativaa, harhaanjohtavaa tai rönsyilevää. Saat yksityiskohtaisen arvion ja korjausehdotuksia. Meiltä löytyy myös ymmärrystä sille, että oikeita vastauksia on harvoin vain yksi.

Koherenssi

Tukevatko visuaaliset ja sanalliset elementit toisiaan ja luovatko ne samansuuntaisen ja ymmärrettävän viestin?

Design

Arvioidaan suunnittelun omaperäisyyttä ja innovatiivisuutta sekä sen käytettävyyttä ja visualisointeja.

Tuotteistus

Tuotteistamisen astetta voidaan mitata useilla parametreillä. Klinikka havainnoi, miten hyvin se näkyy verkkosivuilla.

Typografia

Tarkastellaan typografian ilmeikkyyttä, hyviä käytäntöjä, luettavuutta ja suhdetta brändin viestintään.

Hierarkia

Onko tärkeysjärjestys oikea? Järjestyvätkö sisällön ja elementtien keskinäiset suhteet riittävän selkeästi?

Katseen ohjaus

Analysoidaan, mihin käyttäjän huomio ohjataan. Miten, miksi ja missä järjestyksessä havainnot tapahtuvat.

Kieliasu

Analysoidaan kerronnan rakenteita, oikeakielisyyttä, sävyä ja tyyliä suhteessa kohdeyleisöön.

Vuorovaikutteisuus

Analysoidaan, kuinka tehokkaasti sivusto ohjaa käyttäjän toimintaa ja sitouttaa vuorovaikutukseen.

Ymmärrettävyys

Analysoidaan, kuinka selkeästi ja ymmärrettävästi merkitykset ja viestit välittyvät käyttäjälle.

Se toinen silmäpari

  • Tämä ei ole palvelu, joka tuo sivustollenne joukon mittareita analysoimaan kävijäliikennettä ja palvelun, joka jatkuu hamaan tulevaisuuteen.
  • Vaikka konversioprosentti saattaa kasvaa ja kävijät viihtyisivät verkkosivuillanne pidempään, se on vain luonnollinen seuraus paremmasta kerronnasta. 
  • Tekninen analytiikka on aidosti hyödyllistä, kun siihen on aikaa ja resursseja. Aina niin ei ole, mutta klinikan analyysi on nopea ja tehokas tapa kehittää kerrontaa.

Hinnoittelu

Perusanalyysi

Sopii pienille ja yksinkertaisille sivustoille, joissa on rajattu määrä sisältöä.
500 Alkaen
  • Käytännönläheinen sanallinen ja kuvallinen analyysi viestinnällisistä osa-alueista ja suositukset parannuksiin.
  • Toimitusmuoto: raportti, jossa ruutukappauksia, pääkohdat ja esimerkit.
  • Työmäärä: 1–2 päivää

Kehittynyt analyysi

Sopii keskikokoisille sivustoille, joissa on monipuolista sisältöä ja useita alisivuja.
1400 Alkaen
  • Syvällisempi analyysi, yksityiskohtaisemmat kehitysehdotukset ja visuaaliset havainnollistukset.
  • Toimitusmuoto: Laajempi raportti, jossa havainnollistuksia ja konkreettisia esimerkkejä.
  • Työmäärä: 3–4 päivää

Kattava analyysi

Laajoille sivustoille, joissa on useita sisältötyyppejä ja käyttäjäpolkuja.
2800 Alkaen
  • Kattava analyysi viestinnällisistä osa-alueista, visuaaliset havainnollistukset, yksityiskohtaiset toimenpide-ehdotukset ja kehityssuunnitelma.
  • Toimitusmuoto: Laaja raportti, sisältäen sekä tekstin että visuaalisen esityksen.
  • Työmäärä: 5– päivää

Kysy tarkka hinta

Ole hyvä ja liitä tarjouspyyntöön graafinen ohjeisto ja muut mahdolliset viestintää ohjaavat aineistot kuten viestintästrategia, jos mahdollista. Niitä käsitellään ehdottoman luottamuksellisesti. Sama koskee myös palautteita. Olemme sitoutuneet IT2018 mukaiseen myötävaikutusvelvollisuuteen.

Huom!

Liitetiedostot voi tarvittaessa lähettää myös alla olevaan sähköpostiosoitteeseen, jos ne ovat kookkaita tai poikkeuksellisessa formaatissa.