Artikkelit

Klinikka on analyysipalvelu

joka auttaa kertomaan kiinnostavasti

Mikä tahansa viesti voidaan kertoa kiinnostavasti. Moni verkkosivusto menettää potentiaalinsa, koska visuaalinen ilme ja kerronta eivät toimi yhdessä. Klinikka auttaa selvittämään, miksi viesti ei pure tai miten se saadaan vaikuttavammaksi.

Kuvan tulkinta, osa 1

Luet kuvan 60 000 kertaa nopeammin kuin tekstin

Miten visuaalinen merkitys muodostuu?

Tiedämme, että 90% aivoihimme tulevasta informaatiosta on visuaalista. Prosessoimme visuaalisesti 60 000 kertaa nopeammin kuin sanallisesti. Visualisointi nopeuttaa oppimista 400%. Miten visuaalista lukutaitoa voi kehittää?

Case

Sähkökatkot Suomessa

Julkisen palvelun uusi ilme

Energiateollisuus ry pitää yllä ajantasaista palvelua, josta voi nähdä valtakunnalliset sähkökatkot. Häiriötilanteet ja huoltotoimenpiteistä johtuvat katkot on erotettu tunnusvärein.

Case

Conmentor

Tuotteistus ja verkkosivut

Tarmokas ja paneutuva asiakas tekee suunnittelijan työn helpommaksi ja antoisammaksi. Näin voi todeta tästä hankkeesta.

Havaintoja visuaalisesta viestinnästä

PowerPoint, Teams ja uusi normaali

Kuinka kävi, kun pandemia nosti digitaitoja?

Etätyön lisääntyminen heitti työelämän uudenlaisen kokoustekniikan jääveteen. Muistan hyvin ajan, jolloin kokoustekniikalla tarkoitettiin lähinnä järjestäytymistä, laillisuuden ja päätösvaltaisuuden toteamista tai esityslistan hyväksymistä. Nyt se on kameran asettelua, ruudun jakamista ja turhautumista temppuilevien ohjelmien kanssa.

Niksejä, joista saa kiksejä

Animoitu esitysgrafiikka kirkastaa viestin

Tekniset mahdollisuudet ovat huimat

Yli 97% kaikesta aivojemme saamasta informaatiosta on visuaalista ja ajattelu on aina visuaalista, mikä on helppo todeta. Yritä vaikkapa ajatella jotain sanaa ja pidättäytyä samalla visuaalisista mielikuvista. Ei onnistu ainakaan minulta.